۱۳۹۴ دی ۲۷, یکشنبه

اندازه طول آلت تناسلی مردان


 در بسیاری از موارد نگرانی مردان درباره طول آلت تناسلی بی مورد است و اندازه الت انها کاملا در محدوده نرمال قرار دارد.

اندازه طبیعی طول آلت تناسلی

اندازه دستگاه تناسلی خارجی مردان در اقوام و نژادهای مختلف متفاوت است. ﻭﺍﮊﻥ ﺯﻧﺎﻥ ﻃﻮﺭﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﺮ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺁﻟﺖ ﻣﺮﺩﺍﻧﻪ ﻣﻄﺎﺑﻘﺖ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ . ﻃﻮﻝ ﻭﺍﮊﻥ ﺩﺭ ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺑﭽﻪ ﺩﺍﺭ ﻧﺸﺪﻩ ﻭ ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺟﻨﺴﯽ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﻧﺸﺪﻩ، ۷٫۵ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺍﻭﺝ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﺟﻨﺴﯽ ﺑﻪ ۱۰ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ . ﭘﺲ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﻃﻮﻝ ﺁﻟﺖ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻧﻌﻮﻅ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۱۰ ﺳﺎﻧﺘﯿﻤﺘﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺁﻟﺖ ﻣﺮﺩ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﮐﺎﻣﻞ ﻭﺍﮊﻥ ﺯﻥ ﺭﺍ ﭘﺮ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ . 
اندازه مناسب و معمول آلت تناسلی در زمان تحریک کامل 11 الی 15 سانتی متر است و اختلال در زمانی رخ می دهد که اندازه آلت کمتر از 5 سانتی متر باشد.
ابعاد بدن فرد، طول آلت را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر فردی چاق و سنگین وزن باشد آلت او کوچکتر به نظر می آید. چون توسط بافتهای بدن احاطه شده و گاهی در چربی های بدن فرو می رود. این حالت در اصطلاح پزشکی آلت پنهان شده نامیده می شود. تعدادی از حالات طبی وجود دارند که بر اندازه آلت تاثیر می گذارند. اینها در زمان تولد آشکار هستند و نیازمند مداخله طبی هستند. در برخی موارد می توان با برداشتن چربی های اضافه نسبت به افزایش طول در معرض دید آلت اقدام نمود.
  
 ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻃﻮﻝ ﻭﻗﻄﺮ ﺁﻟﺖ تناسلی

برخی روش های جراحی وجود دارند که می توانند قطر و طول آلت را افزایش دهند. ایمپلنت های پوستی نیز می توانند طول و قطر آلت را اضافه کنند.
در مورد هر یک از اعمال جراحی باید منافع جراحی بر خطرات آن را در نظر گرفت. اکثر اورولوژیست ها به جز در مواردی که بدشکلی (دفورمیتی) یا علت طبی خاصی وجود دارد، اقدام یا تجویز به این نوع اعمال جراحی نمی کنند. 
هیچ مدرک معتبر علمی وجود ندارد که قرصها، شربتها، لوسیونها و روغنها اثر دایمی در بزرگ کردن آلت داشته باشند.

زاویه آلت تناسلی مرد در حالت ایستاده:

نکته جالب در مورد آلت تناسلی مرد این است که : زاویه آلت مرد در حالت ایستاده نسبت به خط عمود بین ۲۰ تا ۴۰ درجه است و این زاویه دقیقا متناسب با زاویه واژن است.